Minthogy az előző részre ennyit kellett várnotok, gondoltam, most gyorsabb leszek. Itt a 2. fejezet első része. Jó olvasást!:)
1. rész
JÁRTAM
MÁR A BRITISH MUSEUM-BAN. Valójában több múzeumban voltam, mint amennyit
beismernék nektek—totál strébernek tűnök ettől.
[Igen,
ez Sadie a háttérben, amint azt kiabálja, hogy egy totál stréber vagyok. Kösz, hugi.]
Mindenesetre,
a múzeum bezárt és teljesen sötét volt, de a kurátor és két biztonsági őr a főbejárati
lépcsőn vártak ránk.
- Dr.
Kane! – A kurátor egy hájas kisemberke volt, olcsó öltönyben. Láttam már
múmiákat több hajjal és szebb fogakkal. Úgy rázta meg apukám kezét, mintha egy
rocksztárral találkozott volna.
- A
legutóbbi munkája Imhotepről—brilliáns! Nem is tudom, hogy tudta lefordítani
azokat a varázsigéket!
- Im-ho-kicsoda?
- motyogta nekem Sadie.
-
Imhotep – mondtam. – Magas rangú pap, építész. Egyesek szerint mágus volt. Ő
tervezte az első lépcsős piramist. Tudod.
-
Nem tudom – mondta Sadie. – Nem is érdekel. De azért köszi.
Apu
kifejezte háláját a kurátornak, hogy vendégül lát minket egy ünnepnapon is. Aztán
a vállamra tette a kezét.
- Dr.
Martin, szeretném, ha megismerkedne Carterrel és Sadie-vel.
-
Ó, a fia, egyértelműen és - a kurátor habozva nézett Sadie-re. – És ez a fiatal
hölgy?
- A
lányom – mondta apa.
Dr.
Martin tekintete egy ideig üres volt. Nem számít, mennyire nyitottnak, vagy
udvariasnak hiszik magukat az emberek, mindig van egy pillanatnyi zavarodottság,
ami átvillan az arcukon, mikor rájönnek, hogy Sadie is a családunk tagja.
Gyűlölöm, de az évek alatt már megszoktam. A kurátor vasszanyerte mosolyát.
-
Igen, igen, természetesen. Erre tessék, Dr. Kane. Megtisztelve érezzük
magunkat. A biztonsági őrök bezárták az ajtókat mögöttünk. Megfogták a
csomagjainkat, aztán az egyikük elérte apa szerszámostáskáját.
-
Ó, nem – mondta apu egy széles mosollyal az arcán. – Ezt magamnál tartom.
Az
őrök az előcsarnokban maradtak, amíg mi követtük a kurátort a Nagy Udvarba. Éjszaka
eléggé vészjóslónak tűnt. Az üvegkupolás mennyezeten át a halvány fény rácsozott
mintázatú árnyékokat vetett a falra, mintha egy gigantikus pókháló lett volna. Lépteink
csattogtak a fehér márvány padlón.
-
Szóval, – mondta apu – a kő.
-
Igen! – mondta a kurátor. – Bár el nem tudom képzelni, milyen új információt
tud belőle kiszedni. A végletekig tanulmányoztuk—a legismertebb műemlékünket, természetesen.
-
Természetesen – mondta apu. - De érheti meglepetés.
- Most
akkor miről beszél? – suttogta nekem Sadie.
Nem
válaszoltam. Volt egy halvány sejtésem, hogy melyik kőről beszéltek, de fogalmam
sem volt, hogy miért cipelne el ide minket apu szentestén, csakhogy lássuk.
Kíváncsi
voltam, mit akart elmondani nekünk Kleopátra Tűjénél—valamit anyukánkról és az
éjszakáról, amikor meghalt. És miért tekintgetett úgy körbe, mintha várná azokat
a furcsa embereket - akiket a Tűnél láttunk – újra felbukkani? Be voltunk zárva
egy múzeumba, őrökkel és high-tech biztonsági berendezésekkel körülvéve. Senki
sem zavarhatott itt minket—reméltem.
Balra
fordultunk, az egyiptomi szárnyba. A falak fáraók és istenek masszív szobraival
voltak beborítva, de apukám elment mellettük és egyenesen a főatrakcióhoz tartott,
a terem közepébe.
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése